Τρίτη 20 Φεβρουαρίου 2018

Μιχάλης Κατσαρός: Εργοτάξιο νέο


Πηγή

Την ποίησή μου για σένα υψηλόφρονε
αλαζόνα και του λαού κεφαλή
την ποίηση στο βιβλίο Φόρα 82
όπου τραμπαλίστηκες και πέρασες με παλαιά ωραία εξάρτηση
στο έδαφός μου.
Γιατί με ομοούσιο εργοτάξιο προχωράς
ιριδικών αναστηλώσεων.
Ελπίζω να ενθυμείσαι την Επτάνησον.
Ελπίζω του Πατρινού το σπίτι.
Και στο ράφι του ο Χριστός·
όπου εκάθητο ανάεσα σε δυο φιγούρες
και ελπίζω να ενθυμείσαι
άλλες τρεις κάτωθεν διαζώματος.
Αυτό το κανδήλιον άναπτεν τότε
αυτό το κανδήλιον ανάπτει τώρα.

Φράγματα και διαφράγματα
σχολών των Επτά
και πάλιν μ' απασχόλησαν.
Έπρεπε να σε παρατήσω.
Έπρεπε εγώ ο υπηρέτης σου να υποκριθώ
άγνοια χριστιανισμού
άγνοια του Φόρουμ κι άλλων επαγγελμάτων
να σε αφήσω σε προσκυνητάρια μαραγκών
και όχι να προσπαθώ ν' αναστήσω
λησμονημένα χρόνια και Ετά
συντετριμμένες πέτρες χρωμάτων.

Τώρα που κατακτάς βίους και ανατινάξεις
τώρα που έχεις τον Ολάφ
ζητάς να μάθεις ποιος υπήρξα
ζητάς να επιτεθείς με όπλο δικό μου
και να εισέλθεις
πιο ενδότερα στη Πάτερ-Φάμιλυ
ξένος αλλόγλωσσος και ουρανοκατέβατος
για να μας δεις·
εμάς
που από χρόνια υπάρχουμε
χωρίς τις προβολές εφιάλτη
χωρίς τις μπαλαλάικες και ταγκό
μ' άσπρα βήματα κιμωλίας
ζητάς να είσαι ο φραγμός
στον παρθενώνα σου
στο ερεχθείο σου
και στο δικό μας ανάκτορο.
Δεν σε ξεσυνερίζομαι καημένε μου
αλλά σου λέω άντε στο καλό σου
έστω και με Ίριδα και Φόρα 82.


4 ΜΑΖΙΝΟ (1982)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου